Укр
+38 (044) 384 49 34
+38 (050) 900 34 93 +38 (044) 384 49 34

Розмова з експертами: Євген Зіневич та Назар Смутніцкій про вино, трендах і перспективи українського виноробства

Інтерв'ю
03.09.18
835

Істина у вині — говорить давньоримське прислів'я. Щоб її пізнати, редакція RestOn поспілкувалася не з одним, а відразу з двома сомельє відомих столичних ресторанів — Євгеном Зіневичем і Назаром Смутніцьким. Як вибрати вино та відрізнити підробку від оригіналу, з чим поєднувати цей напій, що таке помаранчеве вино і як скоро чекати вино в жерстяних банках — в нашому матеріалі.

Про експертів

Назар Смутніцький переконаний в тому, що вино — напій інтернаціональний, і його можна успішно поєднувати практично з усіма існуючими в світі стравами. Як сомельє працює з ресторанами KOYA (паназійська кухня), Баклажан (кавказька кухня) і Маяк (європейська кухня). На його думку, головне правило, яким варто керуватися при виборі вина, — слідувати власним уподобанням.

Розмова з експертами: Євген Зіневич та Назар Смутніцкій про вино, трендах і перспективи українського виноробства

 

Євген Зіневич — сомельє італійського ресторану IL RICCIO, винна карта якого налічує понад 400 позицій. У ресторані представлений великий асортимент вин від маленьких локальних виробників з усього світу, органічні вина і велика діжестівная карта. Євген вважає, що відсутність боязні експериментів — головне правило успішного поєднання вина зі стравами. Вірить в успіх українського виноробства.

Розмова з експертами: Євген Зіневич та Назар Смутніцкій про вино, трендах і перспективи українського виноробства

 

Про те, як відрізнити підробку від оригінального вина

Назар: Безпосередньо при покупці вина потрібно уважно вивчити етикетку. Адже часто шахраї не приділяють її оформлення належної уваги.

 

Що повинно вас насторожити:

  • Невідповідність інформації на головній етикетці, контретикетці і кольєретці;
  • Легко стирається заводської штамп дати розливу;
  • Криво наклеєна етикетка;
  • Нова етикетка на старому вині (згодом етикетка темніє і рідко зберігається в хорошому стані);
  • Якщо вино з'явилося в продажу раніше, ніж це фактично можливо. Такий висновок можна зробити із заявленої бочковий витримки. Наприклад, вино 2017 року врожаю із заявленою бочковий витримкою 15 місяців у продажу на даний момент бути не може;
  • Неіснуючий вінтаж (рік врожаю). Багато виноробів виробляють свої преміальні вина не щороку;
  • Схожість з назвою відомого бренду вина.

 

Розмова з експертами: Євген Зіневич та Назар Смутніцкій про вино, трендах і перспективи українського виноробства

 

Рекомендую здійснювати покупки в перевірених спеціалізованих винних бутиках, де дотримані оптимальні умови зберігання та старіння вина.

Євген: Щоб не повторюватися, додам ще від себе наступне — при виборі вина, яке є сенс підробляти, потрібно пам'ятати одне: безкоштовний сир буває тільки в мишоловці. Хороше вино дешевим апріорі бути не може.

Про виробників вин

Назар: Називати когось конкретного не стану, так як існує дуже велика кількість виробників, і у кожного з них є базові вина і більш відомі «перлини».

Перед покупкою вина я рекомендую вивчити інформацію з різних джерел. Існує дуже багато винних журналів, критиків, блогерів. Також існують мобільні додатки, де ви можете почитати відгуки не тільки винних критиків, а й звичайних споживачів.

Про те, як вибрати вино в ресторані

Євген: Кращий спосіб вибрати вино — попросити про це сомельє. Благо, сьогодні сомельє в ресторанах Києва — це не рідкість, а звична справа.

Важливий момент! Будь ласка, не соромтеся вказати суму, на яку ви розраховуєте. В іншому випадку вас може очікувати неприємний сюрприз в рахунку.

Також раджу фотографувати вино, яке вам подають. Це допоможе вам вибрати потрібне вам вино наступного разу, а не розповідати сомельє про «ось приблизно таке вино з красивою етикеткою».

Розмова з експертами: Євген Зіневич та Назар Смутніцкій про вино, трендах і перспективи українського виноробства

 

Назар: Підтримую Євгенія. Ідеальний спосіб вибрати вино в ресторані — звернутися до сомельє. Хороший сомельє завжди приділить увагу, вислухає переваги і вибере з винної карти позиції, які підійдуть вам.

Якщо гості ресторану самостійно вибирають вино, то, швидше за все, вони обмежаться напоєм, який у всіх на слуху. Теж непоганий варіант, але при цьому гість втрачає можливість відкрити для себе нову гаму ароматів і смаків, а також отримати задоволення від поєднання вина з кухнями різних країн.

У разі, якщо в ресторані немає сомельє, рекомендую скористатися пошуковою системою або спеціальним мобільним додатком.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 6 порад про те, як вибрати вино в ресторані

 

Про те, як і з чим поєднувати вино

Євген: Найбільше радують некласичні поєднання, свіжі та неординарні. Наприклад, чорничний пиріг з молодим супертосканським вином. На перший погляд, абсолютно непоєднувана пара, але виходить дуже смачно. Так що експериментуйте!

Розмова з експертами: Євген Зіневич та Назар Смутніцкій про вино, трендах і перспективи українського виноробства

 

Назар: В цьому питанні важливі, в першу чергу, ваші особисті переваги. Але якщо говорити про перші поєднаннях, які приходять в голову, це:

  • Новозеландський Піно Нуар + качка по-пекінськи
  • Картлійське «Чинурі» з Грузії + хачапурі по-мегрельських
  • Солодкі вина з Сотерну або Австрійський Айсвайн + сир з блакитною пліснявою
  • Шампанское або просекко + устриці

 

До уваги не брав відомі всім поєднання білого вина з рибою, а червоного з м'ясом.

Взагалі, еногастрономія (мистецтво і наука поєднання вина з їжею — прим. ред.) — дуже делікатна справа. Тут немає загальних правил, є лише базові принципи поєднання вина і їжі, але навіть вони носять скоріше рекомендаційний характер. Щоб «одружити» вино з блюдом потрібно обов'язково пробувати і експериментувати.

Про улюблені вина

Назар: На даний момент з улюбленим вином я ще не визначився. Складно вибрати серед нереально великої кількості. Вибираючи вино, я не завжди роблю акцент на смак або аромат. Для мене також важливі обставини: де, коли, з ким, в якому настрої, з якого приводу і т.д.

Якщо говорити в цілому, я вважаю за краще вина багатьох країн, адже мені завжди цікаво відкривати для себе нові аромати і смаки у вині, нову стилістику. Неправильно вважати, що хороше вино буває тільки з Франції, Італії або Іспанії.

Розмова з експертами: Євген Зіневич та Назар Смутніцкій про вино, трендах і перспективи українського виноробства

 

З останніх протестованих мною вин мене «зачепило» червоне чилійське «Альфа М» від Монтес. Дуже соковите і повнотіле вино, в якому неймовірно яскраво відчувається аромат і смак чорної смородини, легкі нотки спецій і шоколаду. Це вино виготовляється з бордоских сортів винограду і випускається тільки у вдалі роки. Не дивно, що воно займає верхній рядок рейтингу чилійських вин.

Євген: Улюбленого вина у мене на сьогодні немає. Я взагалі вважаю, що це дуже добре, коли є вибір. А найкраще, коли вибираєш вино з власної колекції. Тому улюблене вино — це моє вино, яке я сам купив, привіз і витримав в своєму винному шафі (1-3,5 років).

Якщо говорити про країни-винороби, то з вин «Старого Світу» я віддаю перевагу напоям із Франції, Німеччини, Австрії. У «Новому Світі» для мене найбільш цікаві вина з Австралії, ПАР, США і, звичайно ж, окреме місце займає Україна.

Про тренди виноробства

Євген: У тренді зараз «Орандж Вайн» (помаранчеві вина, квеврі і т.д.). Також збільшується попит на «Органіку», що підтверджує факт: все нове — це добре забуте старе.

Розмова з експертами: Євген Зіневич та Назар Смутніцкій про вино, трендах і перспективи українського виноробства

 

Назар: Так, дійсно, останні кілька років в тренді «помаранчеві вина» з Грузії, Італії та Словенії. Хоча в деяких країнах популярність даної категорії вин вже йде на спад, в Україні все ж спостерігається попит. Це вино з білих сортів винограду, яке витримують разом з мезгой (шкіркою, кісточками, іноді з гребенем). Простими словами, це біле вино, вироблене за технологією червоного. Воно володіє інтенсивним ароматом, потужними танінами, хорошою кислотністю і горіховим післясмаком. Відмінний варіант, якщо потрібно когось здивувати.

Зберігають популярність органічні і біодинамічні вина. І абсолютно новий тренд — це вино в жестяній банці. У нашій країні поки ще не зустрічав таких зразків, але, думаю, найближчим часом хтось із постачальників обов'язково завезе вино в банці. Бувають білі, червоні, рожеві та ігристі вина. Швидше за все буде багато суперечок і дискусій з цього приводу, але, тим не менш, це безперечний тренд.

Про українські вина

Назар: Українське виноробство повільно, але розвивається. Підтвердженням цьому є новий закон про дрібне виноробство в Україні, який був прийнятий Верховною Радою 20 березня 2018 року. Це «зелене світло» для невеликих виноробства, які виробляють 10 декалітрів вина в рік, отриманого шляхом переробки винограду власного виробництва. Це повинно добре позначитися на якості вітчизняних вин.

Ще дуже важливо зламати стереотип про те, що в Україні роблять неякісні вина з порошку. Ці часи вже в минулому. Так що не варто віддавати перевагу сумнівно дешевим винам з Європи — краще звернути увагу на вітчизняного виробника.

Розмова з експертами: Євген Зіневич та Назар Смутніцкій про вино, трендах і перспективи українського виноробства

 

Євген: Так, звичайно! У вітчизняного виробника велике майбутнє!

Українське виноробство розвивається дуже інтенсивно, причому у всіх напрямках. Головним мінусом, звичайно ж, залишається нестабільна якість: то дуже добре, то щось не дуже. Але в цілому якість українських вин стабільно поліпшується.

У моїй практиці часто трапляється, коли люди насилу вірять в те, що в келиху вино, вироблене в Україні, а не десь там в Бургундії.

 

Автор: Світлана Єфімець; Фото: власність закладів, Internet
Рейтинг: 5,00
Всього оцінок: 3

Скористуйтесь нашими сервісами

reserv_icon
Безкоштовне бронювання столика в ресторанах Києва
Резерв
reserv_icon
Замовлення банкетних залів в Києві
Замовити
comments powered by Disqus
Знайти заклад:
Для:
Дата:
Час:
Читати далі